KARTELLEN, SEBBE STAXX, MYRNA, KONGERO – ”TÄNDER ETT LJUS”

Hej allihop!

Vi från Mikrofonberoende vill hälsa alla nära, musikanter och kamrater en riktigt god jul.

Sebbe Staxx om låten, ”Tänder Ett Ljus”
”Jag vet, hur det är att sitta inlåst på julafton och inte kunna vara där för ens barn, för familjen. Jag vet, den där känslan. Jag glömmer aldrig dom jularna. Så vi skrev, ”Tänder Ett Ljus” för dom som är intagna, dom som ej kan träffa sina familjemedlemmar, sina barn.”

Titel: Tänder ett ljus
Artist: Sebbe Staxx feat Myrna, Kongero
Producerad av Can ”Stress” Canatan
Mixad av Aryan ”Marz” Marzban
Mastring av: Aryan ”Marz” Marzban
Arrangerad av: Can ”Stress” Canatan
Text av : Sebastian Stakset, Myrna österlund, Emma Björling
Sång av: Emma Björling, Anna Wikenius, Lovisa Liljeberg, Lotta Andersson ,Myrna österlund

Se även:

http://www.vicvem.nu
Skriven och framförd av Vic Vem
Filmad av Enver ”Chato” Ramirez från föreningen ”Alla har en historia” 2012.

En god jul!

Men inte förr alla…
Jag minns något annat när jag tänker på minnen
Från vintern, gick ensam i kylan snön och vinden
På julafton med tårar över ömma, glömda kinder
Stirra genom fönster och drömde om bilden
Av lyckliga släkter jag saknade familjen
Som skrattade, kramades och bytte presenter
Inte blivit som jag tänkte, ville hitta något bättre

Få en god jul!

Men inte för alla…
Hemlösa som ville något annat
Jag ser dem ibland när jag tittar från vagnen
Försöker hitta en plats som är varm över natten
Minus tio grader sover i en svale
Folket pekar finger som det är någonting dem valde

Så en god jul!

Men inte för alla..
Lycka kostar mycket att handla
För den ensamma mamman som kämpar för klappar
För att ge sina barn vad deras vänner kan skaffa
Som att kärlek inte räcker till när märket på jackan
Betyder för mycket kan du verkligen fatta?

För en god jul…

Så rånar vi tomten!
För han fuckar vår jul med sina dåliga normer
Coca-cola med reklamer, kärlek kemikalier
Byt det till något ärligt som är värdigt för den dagen

Så en god jul!

I en värld som är galen…
Låt oss ta tillbaka värdet av den.

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

