TungGung

Yo!

Det var ett tag sedan nu. Det har väl inte hänt så mycket vi har arbetat lite med musik och sånt.
Förra veckan körde jag radio programmet ”I Ett Nötskal” tillsammans med Si-Kret och Mexxi.
Kanske lite långsökt att börja sitta och resonera hur det gick då för en vecka sedan.
Så istället för att köra den trista biten så tänkte jag ta med vad jag tyckte kanske var höjdpunkten.

Och för dom som lyssnade kanske man kan tro att det var när vi käkade Hip Hop. Men nej det var inte alls det jag tänkte på.
Snarare vill jag ta er och presentera er för TungGung, En grupp jag aldrig hört talas om innan vi gjorde det där radio programmet.

Det finns flera saker som gör dom till en sjukt bra rap grupp. Men det känns som om jag bara visar er så kommer ni förstå direkt vad det är som klickar så bra.

TungGung – Bomba Vårt Namn

En annan låt som jag vill dela av mig av är Kalla D Konst. På något sätt låten så Hip Hop fylld att den är redo att sprängas. Jag tycker det är riktigt kul att se när Hip Hop som Hip Hop får glänsa på ett sätt som bara Hip Hop kan.
Det är sån musik som ska in i luren eller Mp3 spelaren så fort som möjlig och bara köras gång på gång på gång…

Ari – Kalla D Konst (feat Dj Rooftop J. Mellow & Weric)

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

