I´ve done it!

För rätt så länge sedan klarade jag ut spelet Bioshock 2. Det tog mig inte alls så lång tid vilket gjorde mig rätt besviken, Själva handlingen eller storyn var väl halv bra kanske inte riktigt min stil men man får ju se det från olika håll. Det fanns ändå någonting som gjorde spelet väldigt unikt och på något sätt intressant. De olika krafterna man samlade på sig var alltid lika roliga att testa. Det var inte bara att döda utan ett val på hur man skulle döda vilket var en av de saker som gjorde att man ville fortsätta spela.

Nu har jag även klarat ut spelet The Saboteur vilket var oerhört kul. Tidigare har jag bara kollat på när andra har spelat och då inte spelat speciellt seriöst så det var kul att själv få testa för en gång skull.

Det kommer alltid nya spel och de flesta börjar lika varandra på ett eller annat sätt. Något de flesta nyare spel har gemensamt är att de alla börjar få en grymt mycket snyggare grafik. Och även om inte The Saboteur har så speciellt bra grafik så fyller spelet ändå upp med en bra story och roliga uppdrag.

Och med lite skön gammal musik i bakgrunden är det lätt att leva sig in i sin irländska karaktär. Jag minns när jag kollade på trailern för flera år sedan några månader innan spelet skulle släppas. Den är faktiskt rätt cool och jag visste att jag en dag skulle köpa spelet.

Spelet i sig är rätt långt och vid flera tillfället visste jag inte hur jag skulle göra för att klara av uppdragen. Men då körde jag bara på min vanliga spel taktik döda allt och spring för livet. Och det funkade rätt bra eftersom det tog mig igenom hela spelet. Jag måste säga att spelet i sig är ett stort äventyr och en upplevelse. Den ger en även en historisk upplevelse där man kan känna lite hur det är att leva i ett ockuperat land.

Så till alla som läser det här….Try it!

Så nu har jag bara 1 spel kvar att klara ut och det är då Lost Planet 3. Som inte alls verkar vara min typ utav spel. Men det är vissa saker som jag tycker verkar rätt coolt. Alltså alla maskiner man kan åka och strida i. Så jag ska nog inte döma det i förväg.

Det har blivit att man spelat en del Cod Black Ops under tiden och på PC har man kört en del Age Of Empires Online.

Det e också rätt kul bara det att jag måste köpa så att jag har tillgång till alla delar av spelet. Sen är det bara att kötta på!

Peace out!

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

