Dom säger knark är bajs

Dom säger knark är bajs, Jag vill mer få fram det att statligt knark är också knark.
Anledningen till det här inlägget är just den tablett ask jag fick av min chef för någon vecka sedan.
Den innehöll 4 stora piller med mint smak. De ska vara som Subtex på ett eller annat sett.
Det finns en hel del saker man kan säga om Sub. Jag är intresserad av politikers val att sälja det.
Själva idéen med att bota knark med knark. Om samma metod hade hänt utanför statens ekonomi hade det varit olagligt
Som ett exempel så den person som får Subtex utskriver har all rätt att färdas i trafiken.
Den person som har tagit Subtex men inte får det utskrivet är då ratt full och ska då straffas.
Tänker är ologiskt opraktiskt, och vad jag förstått är Herion billigare än vad Sub är på gatan.
Dvs att de som får det utskrivet kan sälja det och på så sett få tag i riktigt Herion.
Och om det skulle vara så att jag ljög nu med vad som är billigare eller dyrare. Så har Sub lett en på god väg att ha råd med Herion.

Så det jag vill få fram är en viktig poäng många glömmer. Poliser och Staten bryr sig inte om dig. Det är inte olagligt att knarka för att det är farligt för dig som person. Vad får dig att tro att någon som har pengar, vars jobb är att se till så de som har pengar ska få ännu mer skulle bry sig om du rökte cannabis.
Det finns några saker som gör det olagligt. Eller det finns säkert fler man jag tänkte ta upp dom mest uppenbara.
Politiker är rädda för det ökade våld som kan uppkomma om majoriteten av folket ständigt skulle vara påverkade.
Det skulle förmodligen störa ens eget arbete. vilket i stör deras ständiga lön. För kom ihåg att det är våra pengar som betalar dom.
Och dessutom är den droghandel som finns idag svart. Vilket passar korrupta människor perfekt. Så glider man enklast in cash utan att någon ser det.
För de personer som inte tar droger skulle nog reagera ganska starkt om en politiker skulle förespråka droger.
Jag menar, när fick man följa upp när politiker och polis utan förvarning får ta piss prov?
Har de ens någonsin hänt?

Det var bara lite kort för att få ut någon förklaring för bilden.

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

