Ändrade planer, minst sagt

Tja, nu har man vart ganska inaktiv här, precis som vanligt..

Men mycket har hänt. Härom dagen följde vi med Mexxi och kollade på en studiolokal. Vi fastnade för stället och har bestämt oss att inta! haha. Vi fick nycklarna igår. Och medans jag var påväg hem från skolan så städade dom med flera ur lokalen från gammalt skräp. Sen när jag kom skulle A.t umgås med sin flickvän. Så jag och Mexxi började limma upp Akustikplattor i det blivande mickbåset, och där han vi nog med en vägg. Sen var det dags att plocka fram 10L vit färg och börja måla väggarna. Väggarna var redan vita, men inte målade sedan senast 90 tal. Det var vad vi åstadkom första dagen.

Dagen därpå (idag) var jag och Mexxi där vid 1 tiden. Till vår hjälp hade vi en tjejkompis. Vi alla började med att måla diverse väggar och dörrar. Vi böt av lite till och från, med att skära till/ limma upp plattor och att måla. A.t och hans flickvän kom ofärskämt nog förbi en sväng utan arbetskläder.. Skämt åsido, A.t hade i alla fall med sig vår Dator. Tiden flöt på och Sanslös med flickvän kom ner och jobbade med oss senare på dagen. Därmed fick vi klart isoleringen på insidan av mickbåset och nästan helt färdigmålat. Jag plockade även bort gamla kabelsystem runt om på väggarna. Och sist men inte minst, vi flyttade ut en väldigt gammal dataserver som vägde 150kg+.

Nu har jag vart hem och tagit en välförtjänt dusch, och fått i mig god mat. Men det kliar fortfarande för jävligt mycket av isoleringen..

Det var allt för tillfället.

Ha det bra!

/Collin

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

