Mikrofonberoende deltog i radio programmet ”I ett nötskal”

Det är väl lite så att när man andra saker i livet värda att skriva om sker har man inte tid att skriva. Och när det absolut inte händer något så finns det inget att skriva om. Men nu kommer jag med en lite sen update från onsdags.

Vi deltog nämligen i radio programmet ”I ett nötskal”. Tyvärr så hade jag inte så bra med internet där på plats och hann därför inte skriva något om det på bloggen. Jag lyckades som tur va slänga in en tweet sådär i sista sekunden om händelsen. Och jag vet inte riktigt hur många lyssnare det var men det var sjukt kul! Jag var bara så trött och det kanske märktes säkert i radion för dom som lyssnade.

Radio är absolut något jag kan tänka mig att hålla med om. Det var lite synd att Si-kret från Innuce inte deltog denna gång. Han brukar kunna liva upp stämningen lite sådär extra. Men allt var bra och det flöt på. Det kändes som att bara några minuter efteråt så var programmet slut och det var dags att röra sig hem. Det kanske är ett tecken på att det var väldigt kul.

Som tur lyckades jag få 2 kort under dagen också!


Dom har också en del i programmet som heter ”Går det där ens att äta?”.
Vilket även vi från Mikrofonberoende fick testa på. Även Collins syster Alexandra fick sig ett litet smakprov.
Det går ut på att någon skaffar något som ser riktigt äckligt ut och tar med det till studion och sedan får alla testa på att äta det.
Sen är det bara att besvara frågan… Går det där ens att äta?

Den här gången skaffade vi något som vi inte riktigt visste vad det var. Men det såg snuskigt ut så vi körde på det.
 När vi frågade vad det var så svarade försäljaren att han inte riktigt visste var det var. Att det var någonting som man friterat och sockrat in. Vi bara antog att det var en mask eller något. Och jag kan inte riktigt beskriva konsistensen, det var typ som om man tog i en liten slang eller något. Och när man fick smaka på det och började tugga var det rätt krispigt. Och efter smaken var lite som Play Doh lera som dom flesta kommer ihåg sen när man var liten…eller?

 Så ja det gick väl att äta. Men det smakade inget vidare så ett nja får väl duga som svar. Efter det så stack vi till Hantis och tog oss en öl. Där några komiker uppträdde det var kul.

Jag får återkomma med mer saker som hänt! Ha det!

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

