Fri?

Måste bara langa upp låten Fri…? av Fjärde världen. Något sjukt tungt, det är en av alla låtar jag inte tror kan bli ut tjatade. Jag tycker att dom får ut ett bra politiskt budskap samtidigt som det kommer in en del känslor. Jag vet inte riktigt det är någonting med låten som får mig att rysa. Nästan alla låtar med Fjärde Världen är ju något otroligt tunga. Så för alla som inte lyssnat så mycket på Fjärde Världen så rekommenderar jag att lyssna på b la den här låten. På ett eller annat sätt kan jag nästan garantera att ni kommer gilla den.

Jag vill verkligen få tag i filmen ”Mer Än Musiken” eller dokumentären kanske man ska säga.
En annan låt som pumpats en hel del igenom tiderna är Johannes 6.8. Jag har inte riktigt hittat studio versionen på den men jag tycker att live versionen går minst lika bra. Jag har hört att studio versionen inte ska vara lika bra.
Jag tror att det var när Collin satt på Johannes 6.8 som jag verkligen fastnade för Fjärde Världen. Jag hade ju redan lyssnat på dom förut men det var då jag verkligen ville lyssna konstant på dom.

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

