Kedjan – Ringar på vattnet

Tjenare! Jag har lyssnat en del på Kedjan – Ringar på vattnet nu under de senaste dagarna. Jag tycker att det är en toppen kombination av olika artister. Jätte bra verkligen! Jag brukar ju normalt sätt vara rätt kritisk mot Röda korset och de olika stöd organisationerna. Inte just för deras sak utan den falskhet som ligger där bakom. Radio hjälpen vet jag faktiskt inte så mycket om. Men när det gäller donationer osv osv så brukar jag alltid ifrågasätta mig varför folk inte åker ner till de fattiga områdena själva. Om man ska lämna cash så vet man ju att de hamnar i rätt händer. Och man ska se att allting går rätt till. Utan att 10 kr av din 100 lapp kommer fram för att chefer ska ha sin lön liksom. Och dessutom skulle de va as kul att få se Petter,Stor,Aki,Kapten Röd och alla dom i ett fattigt land där dom på ett eller annat sätt hjälper folket där.

Men låten i sig är riktigt bra artisterna med! Jag gillar verkligen musiken som man har skapat här.
Och i vilket syfte man går ihop på det här sättet. Det är coolt!

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

