Om barnet själv får välja

Tjenare!

Satt och kikade igenom lite bloggar för någon dag sen. Jag har varit så dålig på det.
Jag vet ju att en del bloggar kan vara riktigt intressanta men med massa smink och tävlingar för tjejer att vinna pengar så tappar man hoppet.

MEN!

Jag kikade in på ”Ladydahmer”s blogg som jag inte alls egentligen följer utan hittade random på Bloglovin.
I det här inlägget så skriver hon om barn modeller.

Och jag vet inte jag kanske kommer dra tankar lite bort ifrån vad hon menar eller tänker på.
För om själva grejen med barn modeller finns det ju en hel del att säga.
Det är inte tänkt att det här på något sätt ska vara något svar till hennes inlägg, det handlar bara om mina tankar om saken.

Barn Modeller är för mig inget nytt och inget oväntat. I och med det här livet där människan måste ha allt, speciellt allt som är populärt. Så finns det egentligen ingenting som säger mot att även ens barn ska ha det senaste.
Det är ett krav på hur man ska se ut bete sig och klä sig, och nu lägger man det på sina barn också.
Redan när jag var väldigt ung började jag och min mamma diskutera det om att det börjats skapa string trosor för barn.
Och jag menar, behöver man ens tänka till för att höra hur sjukt det låter?
Men det är ju precis dit vi vill komma, ur en kapitalistisk syn.

Det är uppenbart att vi människor inte längre har något värde. Vi har sålt ut oss själva i märkeskläder och lyx. Och nu ska vi sälja ut barnen också? Men gränsen är fan i mig dragen när man börjar använda nakna barn modeller för att sälja kläder…produkter.
Någon måste väl reagera på det är liksom? Fy fan vad äcklad jag blir att pengar kan gå till en sån gräns.

Och vilken förälder kan tillåta sina barn ställa upp på något sådant? Det är ju fruktansvärt men inte förvånansvärt. Jag vet att kapitalismen inte har några gränser, den känner bara lukten av pengar.
Om det ökar våld och kriminalitet så är det strunt samma. Det existerar inte i kapitalismens värld och kommer inte göra det. För än vi lägger bollen på deras plan halva och folk får gå och hämta den.

Jag undrar ibland om jag är den ända som inte blivit så pass hjärntvättat. Om det bara är jag som ser hur vi blir mosade av vår egen regering medan alla står och kollar på. Och inte känner någon gräns när det gått för långt. Det är tragiskt att se och att få höra dåliga ursäkter för varför man tycker det är okej. Eller hur man faller tillbaka i dubbel moraliska tankar där man säger att kapitalism är dåligt men ändå inte gör något åt saken.

Ibland funderar jag verkligen på vart vi är på väg. Men det kommer jag nog aldrig få ett svar på. Jag kan bara se det framför mig.

 

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

