Tillbaka i stan

Så nu är jag tillbaka i stan efter en sväng till Enköping i 2 dagar.
Det var rätt skönt att komma bort ett tag, jag var så himla rastlös.
Och få träffa folket i Enköping.

Mycket till fest blev det iallfall inte. Vi satt bara några polare och kolla tv och dom drack väl lite,
Och dagen därpå blev det bara kolla fotboll. Och tusan var sugen man blev på att spela.
Önskade att man hade ett par kronor att spela för men det har man ju inte.
Kommer ihåg de gamla kvällarna då man med polarna bänkade sig framför tvn och drack öl.
Allt blir så mycket intressantare när man spelar på matcherna.

Och hade jag spelat denna gång hade jag vunnit. Jag vet inte riktigt hur mycket. Kollade inte på oddsen så noga.
Men det var iallfall det dubbla, så det är ju värt det!

Men nu är man hemma igen och det är skönt det!
Alla andra har ju börjat skolan igen, halvt om halvt skönt att det är över iallfall.
På ett sätt saknar man ju lite att hänga med polarna på rasterna och driva med lärarna i klassrummet.

Freedom Writers är en film jag och en vän diskuterade kring gällande skolan.
Det är verkligen en film som kan beröra.
Den visar på hur jag tycker att en lärare ska vara.
Hur man går djupt in i varje elev och tar reda på varje elevs problem och hjälper dem.
Och inte drar alla efter ett strå och dom som inte klarar sig är dåliga.
Jag rekommenderar verkligen den filmen för alla att kolla på!
Det är värt det.

Och fy tusan vad blöt jag blev på vägen till stationen.
Det var så jäkla regnigt och att ställa sig under ett träd hjälpte inte.
Så det var bara att traska på, och väl framme var jag helt dygn sur.
Jag trodde min mobil skulle gå sönder för jag var så blöt.
Men den klarade sig som tur var.

Men visst var det väl pinsamt att sätta sig på tåget helt igenom blöt.
Jag fick nog en del undrande blickar, men jag menar vad ska man göra?
Det var bara att slappna av och spela spel på mobilen.

Väl framme i Köping så var det betydligt torrare och varmare.
Så när jag klev ut från tåget så var det bara jag som stod där blöt.
Resten lär ju ha undrat vart jag badade med kläderna på.

Och är det inte lite typiskt mej att hitta massa sniglar och konstiga varelser?
Jag kunde ju bara inte låta bli i att ta kort.

Mums alltså!

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

