Dags att vakna igen.

Tjo, vaknade nyss upp och tänkte spela lite APB. Men innan dess tänkte jag snabbt dra igenom en facebook update.
Då jag helt plötsligt får syn på en artikel från Aftonbladet. Det står om att poliser har blivit attackerade med stenar och molotovcocktails. Lite sånt där som får en att klia sig i ögonen och le lite grann innan man ska till att vakna på riktigt.
Efter det så går jag in på Whoa för att göra en check om  något nytt har hänt/ ska hända. Och det var väl inte direkt något nytt. Men jag hittade låten Pach med Allyawan. 

Det var väl egentligen inget mer med det. Men senare när jag går tillbaka till Facebook ser jag att en vän lagt upp en annan låt med Allyawan. Den heter Dom Onda och dom tar upp mycket kravaller och demonstrationer. Bland annat videoklipp och bilder från Göteborgs kravallerna.
Och på så viss kopplade jag det samman med den här artikeln, som någon förvånad snubbe på aftonbladet skrivit ihop.
Låten för övrigt var nice!

Jag har bara inte förstått själva grejen att göra så mycket politiskt och sen bara glömma bort sig själv i musiken.
Alltså själva grejen att man tar upp om förändring. Som om man faktiskt har en lösning.   Sen bara skita i att delta på det själv.

Det tycker jag att typ Kartellen, Labyrint och dom grabbarna gör bra.
Dom vet vad dom pratar om för att dom varit där liksom.
På ett eller annat sätt.

Och på tal om kartellen!
Igår fick jag till min vetskap om att Kartellen var med på Södrasidan låten, I en remix.
Tillsammans med bland annat Näääk och Mohammed Ali.
Låten var as fet! Jag störde mig bara på dom där varierande färgerna i videon. Att det bara är som en liten slinga med färg som dyker upp då och då. Check it out!

Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Men jag ska försöka pilla i mig lite frukost nu. Ciao!

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

