Alldeles för länge sen..

Nu har jag vart inaktiv här alldeles för länge! Har gjort saker så gott som hela tiden, därav har det inte blivit nå skrivande.

Men det har gått lite framåt med Studion iaf. Inte inom Musiken, men med byggandet.

Härom dagen passade jag på att följa med farsan till Byggmax i Västerås. Där handlade jag en gipsskiva och 3 tuber med Latexfog. Jag har därmed tätat alla springor i hela Bunkern. Och jag kan ju tillägga att det tog sin tid. Jag vet inte hur pass stor/liten skillnad det gör för ljudet, men Tuberna kostade endast 8kr/st! Jag skar upp isolering som fanns kvar sen sist och fyllde ut dörrhålet. Det har vart färdig reglat länge, så det behövde jag inte tänka på. Skar också ut rätt storlek på gipset. Men det har jag inte skruvat fast än.

Jag har också åkt iväg med vänner och badat. Självklart har det blivit mycket grilla av också. Allt från Baconlindad korv till té över öppen eld.

Men den utan tvekan bästa gången hittills var när vi sov kvar över natten också. Jag och några vänner tog med oss ett par tält till Stora Sandviken. Inte helt hundra på att det heter stora, men stället utanför Munktorp. Ni som är härifrån vet nog vart jag menar. Där fiskade vi helt utan resultat, men det är avkopplande ändå.

En vän som vart bortrest i 3 månader har kommit hem nu. Stort Välkommen tillbaka. Alla har saknat dig!

Nu ska jag iväg på nya äventyr. Men A.T kommer hem imorgon så då kommer vi nog igång med arbetet igen. Och därav blir det nog tätare med inlägg.

Ha de bra!

Collin

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

