Storm I Norrland

Idag har det bara stormat här i norrland.

Dagen började med ett bra väder. Solen lös stark och allt var fint. Planen var att jag tillsammans med min flickvän och några andra skulle hjälpa ett par pensionärer som skulle ha någon träff och grilla.

Senare när vi skulle äta lunch och göra oss klara att åka så började molnen att komma. Strax därefter började det åska några kilometer härifrån. Och det tog inte en lång stund förän regnet började välla över oss. Som tur hade vi tak över huvudet. Sedan började det blåsa upp till storm. Åskan lät ungefär som det.gör på film och molnen rörde sig.väldigt fascinerande.

Vågorna på vattnen blev allt större och slog hårt mot bryggan och flotten. Efter ett tag upptäckte jag att en stol från bryggan hade åkt ner i vattnet som hade dragit upp leran från botten.

Jag har inte varit med om så mycket oväder förut så allting var jätte spännande.

När allting lugnat ner sig gick jag.ner till bryggan för att kolla värmen i vattnet. Varför vet jag inte riktigt. Var inte alls sugen på att bada. Eftersom jag fortfarande inte blivit av med mitt lock i örat sen senast jag badade. Men trotts det hade jag lovat att bada om vattnet skulle nå upp till 23-24 grader. Men det var 20 grader så jag kände ingen press.

När jag gick ner så kunde man se att 2 stolar hade åkt ner i vattnet och att 2 träd hade fällts. Varav ett träd hade slagit ner på grannens båt…otur.

Det kanske inte är så svårt att lista ut att det inte blev någon grillning av. Men det var skönt att mysa hemma. Tyvärr så hade åskan slagit ut elen så det fanns inget Internet och den bärbara datorn med filmer fick efter en stund slut på batteri. Så förutom att vi hann kolla igenom en film från Magnus Betners stå upp föreställningar. Så fanns det inte så mycket att göra.

Men nu fungerar allt som det ska. Jag filmade och tog kort under och efter stormen. Men jag är inte så säker på att det fungerar så bra att ladda upp media på WordPress via min Android telefon. Så om du inte hittar den så beror det på det.

Min flickvän berättade om någon tung graffiti film som hon läst om. Jag tror att hon fixade den så det blir lite film kväll med chips. Jag gissar på att hon menar filmen bomb the system som jag verkligen rekommenderar för…Ja dom flesta. Men men vi får väl se vad det blir för film. Tills vidare ha det bra!

Träd över båt.

// Som väntat gick det inte att lägga till media via mobilen.

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

