Petter – Intermezzo

Ni kan kalla mig seg men jag tänkte bara hypa Petters låt Intermezzo.
Riktigt tung och relativt ny och fresh.
Han har gått in på ett spår som Mexxi pratat en del om.
”Den musikaliska utvecklingen”.
Och jag har nog fastnat lite för Mexxis visa ord gällande det här saken.
Jag är väldigt konservativ av mig och har inte riktigt varit riktigt för den här utvecklingen.
Folk som har varit väldigt underground har blivit värsta popare osv osv.
Jag är nog fortfarande lite sådär som många andra. I want to bring it back.
Men Mexxi fick mig att acceptera den här utvecklingen och se att det ändå är rätt naturligt.
Vi har också glidit ifrån underground soundet också. Men jag i alla fall vill inte ta det som kommer utan jag vill kämpa mig tillbaka till det jag vill få det att låta som.

Men jag kan hålla med om att låtar som ”Intermezzo” är riktigt feta.
Och lite som Mexxi också sa att man ändå hör att det är hip hop bakom det hela.
Och det gör man. Kanske främst hos Petter.

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

