Waterfall

Fan va trök att det bara ska hålla på att regna hela tiden. Alltid massa dåligt väder och regn. När ska det där vädret som kan jämföras med utomlands komma fram?
Den där solen som man inte ens trodde kunde nå Sverige.
Someday…

Igår var det planerat att det skulle bli en inspelning halvt om halvt men det blev inte riktigt av.
Collin var helt förstörd jag tror att han var uppe alldeles för sent i förrgår.
Vi får se om vi kan panga in något idag. Men idag ser också ut att vara en väldigt upptagen dag.

Planen ser väl ut lite som så att Collin ska spela in en låt som han ensam medverkar på. Det är en låt som redan finns släppt någonstans tror jag.
Men vi tänkte att vi kör den på ett annat beat och så får han ändra lite på texten och rätta till det han inte är nöjd med.
Personligen tycker jag att det är en av hans bäst skrivna låtar. Det är en bra och stadig text, han får till ett bra flow och det finns ett bra budskap i det. Som inte är för dolt men inte för öppet.

Jag vet inte riktigt bakgrunden till låten men det kommer väl Collin förklara senare.
Låten kommer också tillhöra RäddaMicken! Så det är inget som kommer släppas så fort det blir klart.
Tänkte att det kan vara skönt att ha 2 låtar färdig klippta så vi bara kan sätta oss och mixa dom sen har vi pangat 2 klara. 2 flugor i en smäll.

Igår blev det en hel del spelande också. APB alltså real shit!
En kompis övertalade mig att börja spela som polis. Eller man är ju bara halvt om halvt polis. Mer en korrupt snut som bestämmer lite själv vad som är lag och inte. Tyvärr haffade jag bara 1 som ville döda mig medan jag tänkt att bara glida runt och haffa folk.
Men så fungerade det inte riktigt. Det har också visat sig att det är mycket lättare att spela som polis eller enforcer som det heter. Det är bara massa nybörjare som kör kriminella.

Men jag kommer väl köra kriminell när jag har folk på den sidan att lira med. Vilket jag inte har för tillfället.
Tanken först med APB var att poliser skulle se ut ungefär såhär :

Första bilen av poliser APB

APB poliser

Och så här var det tänkt att de kriminella skulle se ut:

Bild på Kriminella på APB

Kriminella på APB

Alla tjockisar med bara någon logga på tröjan som gjorde skillnad på gäng. Spelbart men ändå riktigt trök. Jag skulle nog spela andra spel än APB om det hade sett ut sådär. I alla fall nu förtiden med dagens spel grafik.
Men! självklart ändrade dom allting under skapandet s gång och nu landade vi på att det ser ut ungefär såhär:

Det var allt för nu!

Bless

 

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

