Stort tack!

Jag och Collin träffades tidigare idag för att spela in en av hans låtar.
Collin skulle bara dra hem och äta lite frukost. Men då hörde Mexxi från Innuce av sig till mig.
Och frågade om vi skulle med ner till deras studio för att hålla honom sällskap medan han skulle städa.
Självklart! tänkte jag.
Så vi träffades upp och hämtade Collin som var i full gång med att värma på ett par mackor till frukost.
Sedan begav vi oss till studion. Och under tiden så berättade jag att planen igår var att spela in men att det inte blev av.
Och då kom Mexxi upp med förslaget att vi kunde spela in i deras studio.
Då var bara problemet att vi inte var nöjda med det beatet som vi tänkt oss att spela in på.
Eller snarare det beatet som Collin skulle spela in på.

Men Mexxi löser allt. Han berättade att han hade riktigt mycket beats och instrumentaler nere i studion. True story…
Jag vet inte riktigt vad det var som gjorde att vi inte bara valde något beat som redan fanns. Men Mexxi började pilla lite på beat och det lät riktigt nice. Så efter ett tag så var det klart!
Vips så försvann Collin in i mickbåset  för att börja spela in.
Och därifrån så flöt det bara på. Och efter en kort stund satt Mexxi igång med mix och mastering.
Även det tog inte heller speciellt lång tid innan det var klart. Och jag måste säga det även om det inte var min låt. Inte jag som proddade det, så var jag riktigt nöjd!

Enligt mig så var det här det bästa Collin gjort hittills så Big Up till han!
Och Mexxis speed är inte heller att förglömma.
Det var nog det snabbaste arbetet jag sett på ett väldigt lång tag.

Jag försökte även köpa till mig en Innuce T-shirt som för tillfället var slut.
Men jag kommer rätt garanterat köpa mig en när nya kommer.

Lite avslutningsvis måste jag säga att Mexxi är en väldigt skicklig artist och producent. Han är lätt att arbeta med och väldigt enkel att klicka med. Och jag är väldigt tacksam att han ställde upp för MB och gjorde det så bra!
Det ska bli ett sant nöje att arbeta med Innuce I framtiden.
Det känns som allt är på sin rättan plats, So lets keep it that way!

Nu ska vi försöka hitta på något att göra innan dagen är slut!
Hör gärna av er om det är något kul på gång!
Ha det!

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

