Det rullar men trögt

Oh vad jobbigt!
Det känns som vi inte kommer någon vart. Får inte tag på Coey eller Relit. Och Peat har inte gjort något väsen ifrån sig på ett tag heller. Riktigt segt. Det rullar för sakta, men det är nog bara någon sådan där tillfällig period. Hoppas jag verkligen! Jag vill verkligen inte ha den här aktivitets nivån på musiken. Jag vill ha full rulle med kontakter musik och hela shitet.
Idag fick vi inte ihop så mycket arbete i studion heller. Det var som sagt Collins sista dag på jobbet. Och jag tror inte han var så pepp på något annat än att fira att endast hans lön återstår.

Kingsize är helt dött precis som Whoa. Jag älskar att diskutera men det verkar det inte finnas många som gör. Idag har jag i alla fall synkroniserat min vers och ref. Och sen har jag suttit och klipp nu lite efter att Collin drog iväg från RödaBunkern för att käka lite och så.

Tanken var att vi skulle göra rätt mycket idag och utnyttja all dö tid som blir lite då och då.
Så vi skrev upp en punkt lista.
Är inte riktigt helt säker  på allt som stod med men jag kan ju försöka skissa upp lite hår pappret såg ut här:

*Dom där grabbarna
-Synka
-Klippa
-Mixa
-Mastra
-Alternativt fin fix
*Blogg
-VideoInlägg
-Text inlägg

Sen har jag för mig att det var en hel del andra grejer också. Men jag kommer inte ihåg exakt.
Videoinlägget snackade Collin redan i förrgår om att vi skulle gjort igår. Men det blev inget av idag. Får sätta Collin in the chair of judge och se hur han tänkt att planera.
Men som sagt jag respekterar absolut att han har haft jobb och hade sin sista dag idag. Så lite fritid behöver man också.
Jag har ju inte bara varit i studion heller. Men vi måste ju verkligen spendera mer tid tillsammans i studion och utföra arbete och inte bara hänga. Jag har skrivit en del också. Collin har snackat om att han ska komma igång och skriva lite.

Så men vi krigar på. Nu ska jag kika på en film om det finns någon tung. Annars blir det att lägga sig. Är rätt slut jag med faktiskt. Så får vi se vad morgondagen har att bjuda på. I morgon förväntar jag mig att Collin drar till med något. Kanske 2 blogg inlägg. Kanske någon video. Och massa jobb med musiken.

Känner mig lite som en pappa som måste tjata på sin son vad han ska göra. Och han säger ja ja och sen blir det inte av. Men riktigt så är det inte även om jag kanske får det att låta så.

Just ja! Har varit på jakt efter en grupp!
Jag kommer ihåg att jag reppade dom förut. Kanske t om här på bloggen. Eller så kanske det var på tumblr. Inte riktigt helt säker.
Men det var någonting med ”The Goo4ns, Jag kanske har felstavat eller något men jag hittar den verkligen inte. Men jag tycker gruppen var riktigt bra och jag ville verkligen lyssna på dom idag men hittade inte dom…
Fett synd!

Thats all for now.  Cya later

Btw tänkte fortsätta lite på det här med ”Dagens Låt” stuket. Idag blir det ”Alpis feat Kartellen- Dom säger”
Det är faktiskt min gamle vän Gabbe MC  som nu kallar sig Gazreal som har producerat fram låten. Riktigt kul att det går bra för honom!
Så big up till han!

Så ha det allihop!

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

