Flattr

Hej! Jag vet inte riktigt hur det har gått för Collin att spela in video. Har tvingat på han lite men han får göra det när han känner för det. Som tidigare nämnt är jag inte hemma för tillfället utan skriver därför från en iPod. Så därför kommer det bli rätt kort och tråkigt men huvudsaken är att det blir en uppdatering! Vi har fixat Flattr som vi blev tipsade om av bredbandsbolaget. Det fungerar som en donations soda. Eller som dom själva säger ”ett nytt sätt att säga tack”. Det bygger på att man registrerar sig, sätter in precis så mycket pengar som man vill, och skänker precis så mycket pengar man vill till olika saker folk håller på med. Jag har inte kikat så mycket på andra som använder sig av det. Och en persons donation behöver inte vara större än några kronor. Utan det bygger på mängden av folk som donerar. Och vi valde att köra på det här för att vi inte har några produkter som tex t-shirts att sälja. Inte heller några skivor eftersom vår musik är gratis. Vi hyr ju inte heller ut vår studio till andra. Och sen lägger vi ju ut en hel del pengar för just musikens skapande. Att ha tex en bra mic bra beats och så är ju inte alltid gratis. Så att få lite support för den tid och dom pengarna vi lägger för att skapa vår musik.

Jag förväntar mig inte så mycket utan vore bara jätte kul om någon sponsrade oss med pengar.

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

3 responses to “Flattr

Kommentera

