A day off

Tjena! Idag kommer det nog inte bli så mycket arbete med någonting egentligen…
Collin har gått in på sin nya arbetsvecka och jag ska sticka från stan ett tag.
Så vi får se hur mycket han jobbar i studion. Jag ska försöka göra det jag kan via Ipod.
Kanske blir några korta inlägg eller textskrivning. Men det känns som att jag inte kan göra så mycket mer än så.
Igår blev en riktigt bra blogg dag för mig. Tror jag skrev ca 3 inlägg igår. Kanske inte värsta kvalitets inläggen men något roligt att läsa i alla fall.

Jag vet inte riktigt när jag kommer tillbaka. Om det gäller någon vecka eller bara några dagar. Men när jag kommer tillbaka så kör vi hårt igen!
Nästa vecka(29) Har vi blivit inbjudna till lite häng med Innuce. Kommer bli riktigt fett. Jag kan ju tilläga att det inte finns så speciellt många rappare här i köping. Det finns väl en hel del som har halv hjärtat gått in för det. Men Innuce har verkligen lyckats flyta upp från betongen. Och det är bra att Köping har någon att visa från rap scenen verkligen. Gabbe MC inte att förglömma har ju också gjort en hel del arbete kring Köpings rap scen. Det är väl bara att han inte har fått samma uppmärksamhet.

Men Gabbe MC är verkligen en sjukt duktigt producent och rappare. No doubt! Jag vet inte eller tror snarare inte att han har någon blogg eller hemsida men jag lägger ut det så fort jag har något.

Det som skulle vara det bästa är om Collin fick till något arbete t i musiken medan jag är borta. Jag vet inte hur mycket tid och lust han kommer ha. Men det är bara att hoppas på att han har samma sug som jag…

Just nu känner jag att jag vill bygga klart studion. Haffa en ny mic. lite akustik behandling och köpa upp bloggen. Kanske haffa lite nice gear. Och bara banka massa bilder på skiten. Men men vi får väl se vad som händer och görs medan jag är borta.
Collin är ju trotts allt inte känd för att vara lat utan bara upptagen med andra viktiga saker. Kanske mindre upptagen än jag till och med.

Mikrofonberoende

Cool MB

Ha det bra allihop hej!

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

