Slänga lite vers!

Tjena!
Tanken igår var att vi skulle få upp lite inlägg med videos där vi kickar en vers var. Men det blev nå knas när vi skulle ladda upp det.
Det funkade varken på youtube,Tumblr,Tweetpic or what ever. Riktigt surt!
Men så fort någon hemsida får för sig att funka så slänger vi upp det.
Jag är rätt nöjd trotts att det blev en del fel. Men det får man ta!
Collin glömde att tända lampan under sin inspelning så det blir mer ljud av det. Men såklart blir även den upp slängd som en video.

En person vars musik har dunkats en hel del i Röda Bunkern och i min Ipod är Budji.
Riktigt skön rappare. Han har ett riktigt skönt flow och det finns en hel del i hans musik att  inspireras av.
Sen att han är göteborgare gör ju inte saken värre. Göteborg har ju en hel del goa artister att bjuda på.
Men en personlig åsikt om Göteborg är att visst det är en as skön stad. Dom har en as skön dialekt osv. Men jag har tänkt på att många från Göteborg är väldigt lika varandra.
Det kanske bara jag som är as knas och tänker på sånt. Samma sak i Uppsala att många har väldigt lika ansikten. Men dom båda städerna är alldeles för stora för att man ska kunna skylla på stora släkten och incest.

Här kommer en skön låt med Budji och det blir en av de låtar jag tycker är grymt sköna…som heter ”Sjukt Kallt (inte bjuden)

Eller han kanske inte ens är från Göteborg föresten!?
Kanske någon läsare som vet? Det är bara att droppa kommentar.
Tänkte mest från det här klippet:
Där han kickar en vers för KalmarHipHop så troligen är han från Kalmar.
Spela roll. Eller som en klass kompis sa till min lärare play roll.

Nu ska jag tugga i mig lite frukost sådär 20 över 2 på dagen. Fin fint!
Sjukt äckligt väder ute. Man känner verkligen åskan i luften, Man får bara ont i huvudet av sånt här väder. Ser inget vackert med det!
Men ha det bra allihop!
Bye!

ps.
Ladda ner Budjis album ”Eldsjälar och bananskal” här 

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

2 responses to “Slänga lite vers!

Kommentera

