Vi @ Tumblr

Tjena!
Har hållt på lite att skrivit text och fixat med en tumblr användare åt oss under tiden Collin har legat och sovit på betong golvet. Med några få stol madrasser under sig. Det är alltid kul att testa och se olika sociala medier. Tumblr verkar väldigt enkelt att arbeta med. Men jag vet inte riktigt. Har en större känsla för WordPress.  Det funkar verkligen och vi har tillgång till att göra det vi vill göra. Det är inte så värst mycket svårare. Inte hittills i alla fall.

Men lite då och då kan det hända att jag slänger upp något inlägg där. Jag tyccker framförallt att det är enklare och att man får den här känslan att man vill tanka upp bilder videos osv till tumblr. Tycker WordPress är lite tråkigt på det viset. Och självklart ska jag länka så att ni hittar oss på Tumblr och det gör ni här .
Jag tänkte precis som här på bloggen att lägga upp sidan ”vår musik”.
Men det gick åt helvete eftersom jag inte är så tekniskt kunnig på en sådan nivå.

Men men. Med tiden lär man sig.
Skulle hjälpa Collin idag med att klippa lite på den senaste låten vi håller på att jobba med.
Men eftersom det är lite secret arbete så kan jag inte säga så värst mycket om själva låten. Men jag kan säga tt musen av någon anledning dog. Jag tror det är Usb hubben som har bajsat ner sig själv och lagt sig i kistan.
Men vinden är i alla fall fortfarande med oss. Precis som ni….

Jag skulle vilja ta upp ett citat som Relit skrev till mig via mail. Angående dagens underground hip hop. Cashen bakom det och media. Jag märker att hans tankar verkar väldigt djupa. Speciellt när han kommer på sig själv precis som jag att han har skrivit allt för långa texter. Men när det gäller kontakten mellan han och mig så gör det inte så mycket att han skriver långa mail. Det är bara kul med en massa info!

I alla fall, Det han skrev om var lite angående att vi som startar från noll måste inrikta oss på sociala medier för att sprida vår musik. VI får inte den här median som MTV, stora tidnings artiklar radio osv osv. We create our own things liksom…
Det det han då sa var :

” If they already know you and heard your stuff before they will support so youtube twitter ext. is you best weapon.

89% of your fans will never see you live. 100% will hear you online.”

Och det ligger rätt mycket i det han säger. Att fokus ligger i stor del på att sprida sin musik och knyta kontakt via sociala medier. Också för att hålla sig uppdaterad om vad som händer i diverse områdena. Hur svensk hip hop ser ut and so on…

Men men det var väl att för mig just nu.
Tänkte passa på att slänga upp en bild på en sovande Collin:

Collin @ Bunkern

Sovande Collin

Thats all for now
Peace

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

