Inget annat än underbart.

Tja! Vi båda har även jobbat klart denna dag och är väl överens om att det var den jobbigaste dagen hit in tills!

Men som vanligt möttes vi i Bunkern efter jobbet och försökte komma på vad som fanns att göra förutom att spela in (eftersom att inget program fungerade). Men vi kom inte fram till något vettigt, så jag bestämde  mig för att göra lite beats och jag kan väll säga som så att det blev mest ”lek” av det hela. Under tiden jag pillade med det vilade A.t bort sin trötthet med hjälp av ett par stolsdynor och ett betonggolv!

A.T är nu och fixar kaffe för att fylla på med den energin som golvet inte gav honom. Så jag tänkte att jag kan ju alltid försöka lösa problemet med panorering i garageband under tiden. Jag försökte lite utan resultat och kom inte riktigt underfund med vad jag gjorde annorlunda gentemot en tutorial jag läste. Men efter en stund trodde jag att jag gjort rätt. Så jag slängde in ett beat och spottade några bars. Vipps så var de fixat!!!

Det här känns riktigt j*vla bra då vi båda varit griniga i antalet dagar nu, på grund av inspelningsabstinens. Men nu när det fungerar, eller rättare sagt när jag vet hur man gör så känns allting inget annat än underbart! Röda Bunkern är åter igen en inspelningsstudio och låten ”Dom där grabbarna” bara ligger och väntar på att bli inspelad. Med största sannolikhet så kommer vi att börja med inspelningen idag, och därmed få tillbaka motivationen till musikskapandet!

Det här var utan tvekan den bästa möjliga starten för denna helg. Och med lite inspelning kan det bara bli bättre.

Kan även tillägga att det spelar ingen roll just nu om det är Logic, Garageband, Pro tools eller whatever. Så länge möjligheten att spela in finns är jag nöjd.

Det var allt för tillfället. Och jag hoppas att ni får en riktigt trevlig helg! Sho.

/ Collin

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

