Någonting händer…

Varje dag går bara fortare och fortare. Varje år går bara fortare och fortare. Det som var kul då är inte lika kul längre. Det som brukade göra mig små sur gör mig nu redigt förbannad. Och det som lyste upp min dag tänder nu bara en cigarrett.
Jag behöver adrenalin. Jag känner ingen spänning längre. Det som var ett starkt skrik : KOM DÅ! blev helt plötsligt ett uttröttat: Ja det är bara att komma.

Det är inte depressivt det är för normalt för att så vara. Men det är verkligen ingen glädje, ingen ilska. Det är en definition på när man kan se folket runt omkring sig. Inte de närmaste utan bara dom som finns där för att fylla ut din värld med meningslösa människor. När man kan se på dom utan att finna någon sympati. Musik… texter… ett omedvetet svar på sina egna frågor. En beskrivning av ens egna ögonkast.

Lika väl som allt skulle kunna svämma över skulle det lika väl kunna brinna ner.
Finns ingen anledning till att låta något jag byggt upp att stå för någon annans sak.
Låta det mina droppar med svett och blod få vara för någon annan.
Det var inte jag som samlade alla råvaror för mitt bygge.
Det var inte jag som tog hand om djuren som skulle bli föda.
Det var inte jag som tog hand om dina barn, tog hand om dig som gammal och sjuk.
Det var vi, det gjorde vi tillsammans. Att låta 1 eller ett fåtal personer få ta all ära ifrån det är lika sjukt som cancer.
Ofattbart. Lika korkad som den här så kallade dikten.
Men en sjukdom är bara ett fel. Det är ett sätt att lida till döden.
Men inte cancer är lika sjukt som de personer som bara tänker så och titta på. Se världen falla framför en. Bara för att man inte vågat göra något åt saken, gett upp från start eller aldrig haft hopp.

Pissed man blir på sånt shit!

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

