INCOMMING!

Sho!
Idag så har det väl inte hänt så mycket. Suttit och surat ihop för att Pro tools fortfarande vägrar fungera. Så jag testade  med Logic igen som också bara fuckade ur. Så trött på skiten! och så himla tagg på att spela in. Verkligen ett MikrofonBeroende!
Så efter att jag lyckats boka upp mig och Collin på annat shit så fick vi Logic att funka!
Hoppas vi i alla fall. Allt verkar åtminstone funka. Så det blev inget spela in idag igen. Men det hade vi ju inte räknat med heller, så farligt blev det väl inte vi har haft kul i alla fall!

Jag kanske kommer att fortsätta någon vecka till. Vi får se ingenting klart vilket kommer innebära fortsatt nedsatt fokus  på musiken. Vilket jag tycker är jätte tråkigt!
Men som sagt ingenting klart än, vad som hellst kan hända.

Så jag tänkte göra något nytt idag. Det är väl lite på Collins kommando. Som jag tänkte presentera en liten preview av den kommande låten ” The 18 Wise Days”
Jag måste be om ursäkt för dålig prestation utav mig. Det där var alltså en sak som jag gjorde för mig själv för att se lite hur det ser ut när jag kör och så. Och som ni säkert märker blir det en hel del osäkerhet i det.
Men det får man ta. Jag utger mig inte för att vara någon as grym rappare som har attityd sånt för hela jorden. Utan det här är mest en övning för mig. Men det är klart att jag gärna tar emot kritik

En video preview av låten ”The 18 Wise Days” :

Det finns en hel del att jobba med den. Men den är inte så speciellt prioriterad just nu eftersom vi vill ha klart så mycket gemensam musik som möjligt just nu. Senare när Collin inte kommer kunna ha tillgång till studion lika mycket så kommer vi båda kunna passa på att fokusera på texter. Och ha en ganska full fokus på det. Efter det så kommer vi behöva en hel del producenter. Tunga beats och grejer. Men jag tror att största fokusen efter att vi släppt ”Rädda Micken!” kommer nog att vara att köra igenom dom låtarna. Och försöka få chansen att köra dom live. Träna & Visa helt enkelt. Och jag vet inte det är väl inge onaturligt i det.

Nej men nu ska jag sluta fylla i raderna med massa natt goja!
Ni får ha det så bra och ta hand om er!

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Lämna en kommentar