Gott och blandat

Den här dagen i Röda Bunkern började med lite inspelning. Samma låt som vi började med igår men vi spelade om allt. Dock slutade det med att vi gav upp, för att vi inte kan panorera spåren i garageband (kommentera gärna om du vet hur). Och vi anser att det är bättre att vänta tills jag har hämtat Pro Tools skivan, än att ödsla tid på att försöka lösa det men inte lyckas.

Vi hade även planer på att dra iväg och bada efter jobbet. Men på väg till Bunkern kom det lite regn så det blev inte mycket med det. Får hoppas att vädret som var på förmiddagen idag, kommer tillbaka efter jobbet imorgon! Är riktigt taggad på att bada då jag inte gjort det en enda gång i sommar, synd men sant.

Nu är det mer ”häng”  än arbete i studion men efter många timmars arbete förtjänar man att ta det lite lugnt.

Vi har för övrigt kikat på O-zone battles. Där Michael Crackson mötte Sabotage.

Jag blev riktigt besviken i slutet när jag insåg att helt fel person vann. Jag har aldrig lyssnat på något med någon av dom, så jag kan inte avgöra vem som är bäst överlag. Men enligt både mig och A.T så var Sabotage överlägset mycket bättre i denna battle. Han hade tyngre punchlines, snyggare rim och framför allt mer känsla. Och om man lyssnar på publikens ljudnivå så är den bra mycket högre när Sabotage kör. Det ska om något, i alla fall enligt mig räknas in när vinnaren avgörs. Men det finns ju trots allt mycket konstigt inom både Hiphop och den övriga musikvärlden. Tyvärr…

Var lite ”gott och blandat” från idag. Och jag ska, i alla fall försöka att bli lite mer aktiv här på bloggen.

Ha det najs!

– Collin

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

