Kära midsommar

Oh boys n girls midsommar alltså…
Det kanske inte var det bästa vädret men jag tycker att man ska vara tacksam för att det inte blir värre.
Så whats happening. På söndag köper vi HD kamera för att lägga upp lite freestyle n shit. Det blir nice, ett nytt arbetsprojekt. Jag har på börjat ett arbete med 2 låtar men framför allt den ena som kommer köras på engelska.

Det kommer väl bli rätt nice. Kan bli så att jag kommer köra engelska i framtiden beroende på detta resultat. Men jag menar funkar det inte bra så är det ju bara att skita i det liksom. Det är inte hela världen.  Tror att det kommer bli sjukt bra!

Har iprencip lyssnat  på: Smojo – Du får mig att vilja knarka (med Shazaam) hela dagen. Men sen lite senare nu mot kvällen så hittade jag även : J.L Feat Gabbe Mc – Nu Vet Jag Inte Vad
Riktigt fett alltså. Gabbes röst vill man ha på alla låtar! Big up man…
Och Smojo och Shazaam har verkliget fått till en tung metafor. Väldigt intressant att lyssna på och roligt. Bra jobbat boys!

Jag är lite för trött för att dricka, även om jag har gjort mig förtjänt av en riktig super fylla.
Men några ”snabba snarrar” ska jag nog trycka i mig. Och en och en annan öl får väl gå ann.

Collin får väl mer eller mindre tala för sig själv. Förhoppningsvis så är han i Röda Bunkern och gör något artistiskt eller effektivt. Troligen så är han nog där inne och huvudvärk eller så är han hemma och softar. Det förtjänar han också. Det är ett helvete att börja jobba tidigt på morgonen. Jag önskar mig tillbaks till när man var liten kid och tyckte det var kul och behövde bara jobba ett fåtal timmar/dag för att få ihop det man då förtiden fick för sig vara en förmögenhet.

Nu ska man jobba arslet av sig. Lida igenom en lågkonjunktur som har börjat freda sig. Man ska ta skiten för en dålig planering  pga företagets val av produktions nivå. För att det hela ska kunna gå runt i en rund cirkel och ge mer pengar till de rika under en snabbare tid.
Och sen ska man känna någon slags skuld för att man inte går till jobbet pga feber.
Att man lämnar sina arbetskamrater och ger mer jobb till dom att slita i.
Man har börjat använda en version av dom 14 orden där man utgår för att man måste försäkra företagets existens och se till att företaget får stå för mer produktioner. Och för att kunna göra det sänker man ner på kostnader. Dvs anställde. Gör dom billigare. Anställer dom via bemanningsföretag. Och skapar en krasch som de sedan ska kunna eska pengar från.
Man skuldsätter folket. Ser till att folket är skyldiga den övreklassen något. Som man betalar av via att arbeta. Så vi går slavar för våra företag. Och tvingas vara tacksamma av någon anledning.
 

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

2 responses to “Kära midsommar

Kommentera

