Execute the excuses

Sho sry för en vädligt dålig update, har gnällt lite på Collin och bett honom skriva lite men det har inte blivit gjort. Så here Im standing med ett nytt inlägg. Tänkte dra mig lite från ämnet Hip Hop.
Till politiska saker som jämställdhet, rättigheter osv osv.

Jag såg en film för några dagar sen som heter Tusen gånger starkare. Riktigt bra för att vara svensk!
Det fick mig att tänka till rätt mycket tillbaka på när jag gick i plugget. Och lite på hur samhället är idag. Jag jämförde olika roller i filmen med folk i min vardag och historia. Jag ska försöka dra en liten recension.

Filmen i sig är lite konstigt uppbyggd. Huvudpersonen har egentligen inte huvudrollen i filmen. Utan är mest en person som berättar saker och bara finns i bakgrunden. Den som tar störst plats i filmen är en tjej som inte kan gå under kategorin tönt, Svensson, fjortis någon bitch eller what ever.

Hon har varit i många länder, sett fattigdom och de flesta orättvisor som finns här i världen.
Och ifrån det så ska tillbaka till Sverige och till en helt vanlig skola i Sverige.
Egentligen är det bara en helt vanlig klass hon kommer till. En typisk Svensk skolklass. Där man kanske upplyser vissa saker mer än vad man egentligen ser.

Typ att killar tar mycket plats i klassen, att tjejerna ”bara” kan ta för sig om de vill. Att det är den som är mest bitchig är den mest populära tjejen i klassen.  Aa jag är fett dålig på att förklara mig. Men jag rekommenderar verkligen alla att se den. Om man har chansen t om rekommendera att se den i sin klass.

Enligt mig så tar den upp ett par fett viktiga saker som vi ständigt tjatar om att vi ska motverka men aldrig tänker på. Ungefär som man lär sig att man måste ta dö på den inre rasisten. Men vad gör vi mer än att säga fy skäms till folk som säger jävla blatte?

Helt enkelt….Jag har haft fet mycket tankar om den här filmen och jag ville dela den med er. Troligen förstår ni vad jag menar efter att ha sett den. Och kanske inser vikten av att motverka de ”inre” problemen.

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

