Getting up

Så som sagt så släppte vi låten ”Min Hip Hop” igår! Fett kul hoppas det är lite hype mode på den nu. Har slängt upp Mikrofonberoende som en sida på facebook också. Och kopplat den till Bandpage. Så det går att hitta oss lite överallt nu.

Nu kommer vi arbeta med låten ”Skev balans” som jag tror kommer få väldigt god kritik.

Som sagt så kommer de kommande låtarna inte släppas gratis på någon sida utan kommer släppas tillsammans med de andra on going låtarna i mixtapet ”Rädda Micken!”

Rädda Micken! kommer att innehålla låtar som :
Min Hip Hop
Skev Balans
Gatulyriker
Musikant katten
Och en låt som vi inte börjat arbeta på.

Rädda micken kommer bli ett 5 låtars släpp och kommer bli fett tungt.
Datum för när Rädda micken kommer släppas är dock inte satt än.

Vi har redan fått fett god kritik det är sjukt kul att höra. Det är mycket pga av kritiken som man bara vill kriga på och köra så mycket som möjligt. Det är ju en hel del arbete bakom det. Men också en hel del skratt och glädje.

Det verkar som att vi i framtiden även kommer mer eller mindre börja samarbeta med David Grönberg som styr med beats och grejer. Ni kan hitta han på här. Eller på hans twitter.

Riktigt feta beat måste jag säga. Det e nog på ett av hans beats som jag personligen har flowat freestyle bäst på. Så big up till han skön lirare!

Vi får se lite hur det blir vi har en hel del samarbete som vi är intresserade av. Förhoppningsvis blir det en hel del spelningar,intervjuer och diverse saker efter att vi släppt Rädda micken. Själva mixtapen i sig är top prioritet just nu.

Arbetet med Röda bunkern känns lite som på paus just nu. En kassa för att införskaffa en Mac har i alla fall skaffats och har nog mer pengar i sig än själva byggandet av Röda Bunkern.  Så fan vi är verkligen på G. Och det är skönt att allt arbete lönar sig nu. Så många läsare på bloggen. Folk som följer en på twitter. Massa god kritik och allt sånt, det är verkligen sjukt kul!

Men nu har jag saker jag måste sysselsätta mig med!
Uppdaterar bloggen senare!
Bless!

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

