Qweety turnering

Så ville bara berätta det att jag signat upp mig för Qweetys audio turnering.
Kan bli riktigt fett alltså!

Temat är: Gatumusikant.
Gatumusikant tänkte jag hmm vad är det egentligen. Kan inte riktigt relatera till någon som skulle vara en  typisk gatumusikant förutom de som står på stan och spelar för att få tag i ett fåtal pengar.
Är det verkligen gatumusikant?
Jag ville gärna tolka det som en person som gör musik utifrån gatan. Kartellen skulle jag kunna ha som ett bra exempel på vad det är i mina ögon. Men jag antog att det inte var det som menades. Så jag skapade mig en ny vy på vad gatumusikant egentligen var och visade det på i min avslutande refräng. De som känner igen den kommer nog få sig ett gott skratt.

När jag insåg att jag var signad för låten tänkte jag shiit ännu mer jobb. Så jag sprang direkt till studion för att fixa ihop något. Det stod inget som något beat så jag tog en nice instrumental.
Skrev ihop en rätt nice vers och så sen var det bara att kicka.
Det gick verkligen inte att sätta versen i början men tillsut gick den in.
Samma sak med refrängen.

Den fick minst vara 1 minut lång och max 1 och 30. Kanske är ganska lagom. Tror den blev 1.30 prick så det e nice! Först tänkte jag att jag och Collin skulle kunna göra den tillsammans men det var ingen idé då han nu är tillfälligt borta och det var så kort tid. Så jag beslöt mig för att göra den själv.
Så nu saknas endast addlips och mixning som jag hoppas att jag får hjälp med sen är mitt bidrag klart.
Kika gärna in på: www.Qweety.nu
Jag tror att det är där bidraget släpps senare. Ser ingen mening med att släppa den innan och är osäker på om man får göra det.

Lite tragiskt att så många drog sig ur:/

Ett litet tilläg är väl det att en kille från Qweety vid namn VonBong har signat för att hjälpa oss mixa på låten: Min hip hop.
Jag litar på att han gör det bra annars får vi väl greppa tag i det själva. Det har inte än diskuterats om att gå med I MikrofonBeroende.

Det var väl allt just nu. Kommer med uppdatering senare!
Peace!

Om Mikrofonberoende

Jag Collin Tillsammans med A.T skapade gruppen Mikrofonberoende. Främst för att kunna få ut vårat budskap på ett bra sätt. Vi båda hade redan en grund att stå på. A.T hade gästat några låtar tidigare och jag skrivit en del texter. Tillsammans fixade vi vår före detta studio Röda Bunkern. När vi senare började umgås med Innuce så blev det prat om att skaffa gemensam studio. Precis så blev det och därmed skaffade vi Studio 0221! Visa alla inlägg av Mikrofonberoende

Kommentera

